معمولاً فرش بر اثر آبدیدگی و تا زدن به مدت چند روز و با قرار گرفتن در محل مرطوب پوسیده می شود. در این حالت چنانچه قالی را از عرض و یا طول تا نمایند و کمی فشار بدهند، تارها و پودها پاره شده و صدای شکستگی از آنها شنیده می شود. باید دانست که سوزانکاری بعد از عمل ترمیم پارگیها و سوراخهای بزرگ و کوچک، در اطراف سوراخ انجام می گیرد که ذیلاً به طور کامل توضیح دهده می شود: 

وسایل مورد نیاز:
سوزن
نخ چله آماده و تابیده متناسب با قالی بر طبق جدول شماره 1
دمباریک
درفش
موم (برای کشیدن بر روی نخ چله یا به اصطلاح نخ سون کاری)
سوزن کاری در عرض قالی
اگر تارهای الی پاره شده باشد، به این نوع پارگی، پارگی عرضی قالی گفته می شود که در این حالت سوزنکاری باید در عرض قالی انجام گیرد. ممکن است پارگی به صورت یک برش در عرض باشد و یا ممکن است به صورت پوسیده شدن سطحی از قالی در تارها باشد.
سوزن کاری در پارگی به صورت یک برش در عرض

قالیشویی توحید , قالیشویی در سعادت آباد


قالی را از پشت بر روی زمین پهن می کنند و زیر قسمت سوزن کاری را بطری قرار می دهند و سوزن حامل نخ را چند رج پایین تر از اولین تار پاره شده وارد قالی نموده و در امتداد تار حرکت می دهند و از چند رج بالاتر از قسمت بریده شده خارج می کنند و دوباره سوزن را از محل خارج شده داخل قالی کرده و به صورت مورب داخل رج بعدی می کنند. این عمل سوزن کشی را رج به رج انجام می دهند و ورود و خروج سوزن را مطابق شکل شماره 56 کنترل می کنند. از طرفی اگر قالی از ارزش بالایی برخوردار نباشد، می توان به جای رج به رج سوزن کشی، آن را به صورت 2 و یا 3 رج یک بار به حالت هفت و هشت سوزن کشی نمود. باید توجه داشت که روش رج به رج محکم تر و بهتر است و حتی در قالیهایی که پارگیهای وسیع و کوچک آنها مرمت شده است، بهتر است عرض آنها را با سوزن کاری عرضی، سوزن کشی کرد تا تارها محکم تر باشند.



مطالب مرتبط :

قالیشویی در طرشت

قالیشویی در شهرک غرب

قالیشویی در صادقیه

قالیشویی در ستارخان 

قالیشویی در گیشا

قالیشویی در بلوار فردوس

قالیشویی توحید شماره تماس 02122119596 سوزن ,قالی ,کاری ,قالیشویی ,صورت ,پارگی ,سوزن کاری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مصطفی پیشبینی مسابقات فوتبال روستا دانلود dooctormobile akhbar Exposedsub